h1

zeg niet station maar mobiliteitsknooppunt

april 26, 2007

De stationsomgeving van Aalst wordt de komende jaren grondig vernieuwd. Architect Christian Kieckens tekende voor het ontwerp.  Naast de heraanleg van het stationsplein (geen parkeerplaats meer voor de bussen), wordt er ook een fonkelnieuwe fietsenstalling en een nieuw busgebouw neergepoot. Aan de achterkant van het station komt het Denderplein dat de verbinding tussen de linker en rechteroever moet maken. Om de hinder te beperken worden de werken gefaseerd uitgevoerd.

De totale kosten worden geraamd op meer dan 19 miljoen. 70% van die kost wordt door de NMBS gedragen. De Stad Aalst neemt 3,9 miljoen euro voor haar rekening en de Lijn ten slotte 2 miljoen. Een pak geld, maar het station van Aalst is dan ook het derde grootste in Oost-Vlaanderen. Op weekdagen stappen een goede 8500 reizigers in, in het weekend een goede 2000. (bron: mediargus)

 Train station - Aalst

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: