h1

Parkeerbeleid in Aalst

juli 5, 2007

Het parkeerbeleid is voor verbetering vatbaar. En bij uitbreiding het mobiliteitsbeleid. En dan hebben we ons voorzichtig uitgedrukt. Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik als burger het mobiliteitsplan van de stad niet heb doorgenomen. Het is dus een beetje een aanvoelen vanuit de buik. Een mobiliteitsbeleid is dan ook een vrij complex gegeven dat ook soms onpopulaire maatregelen vereist. Het plan van de Stad Gent voor de binnenstad werd indertijd op zware kritiek onthaald maar heeft ondertussen toch al zijn nut bewezen.

 

In de kranten lazen we vandaag dat de bevoegde schepenen denken aan het invoeren van een digitale parkeerroute waarbij de parkeergelegenheid in de stad in een route wordt gegoten en waarbij de vrije plaatsen worden geregistreerd. Op zich een goed idee. Ingepast in het mobiliteitsplan kan dit inderdaad een oplossing zijn om “zoekverkeer” in het centrum te vermijden.

 

Klein detail, het project moet wel nog naar de gemeenteraad en schepencollege. Meteen wordt ook het dossier van de Hopmarkt (één van de hangende netelige dossiers) en passant in het krantenartikel geciteerd. Deze zaken zullen het debat er niet gemakkelijker op maken vrees ik…

3 reacties

  1. ik heb 8 jaar (graag) in aalst gewoond. alleen een parkeerplaats voor je deur of zelfs maar in je eigen straat was soms een utopie. daar leef je mee leven, als is het niet altijd fijn als je juist naar den deleis geweest bent.maar voor de mensen die van buiten de stad en die willen gaan shoppen, kan je toch niet beter hebben dan de parking Keizershallen ? absoluut niet duur en je bent meteen in de binnenstad. als je bereid bent een kleine 300 meter te stappen. het probleem ligt ‘m eerder bij de mensen van vandaag, ze willen per sé voor de deur van de winkel kunnen parkeren.


  2. @ super: probleem is dat de parking aan de Keizershallen de laatste tijd er heel erg slecht bij lag. Het stak veel mensen om op een betaalparking te staan die dan vol kuilen en plassen lag.
    Maar momenteel is men bezig om de keizershallen te asfalteren, dus dit zou alvast moeten beteren op korte termijn.
    Daarnaast zijn er ook nog de parkings aan de burcht en van bonny die niet goed aangeduid zijn en dus vaak niet volledig bezet zijn, terwijl veel mensen rondjes rijden op zoek naar een parkeerplaats. Het dossier van de al dan niet ondergrondse parking aan de Hopmarkt raakt ook niet uitgeklaard met als resultaat dat de hopmarkt er ook heel slecht en slordig bijligt. De hete aardappel wordt weer doorgeschoven…


  3. Dat werd tijd
    met de kermis en de werken aan de keizershallen
    Anders valt het wel mee, ik was heel content over de kiezerhallen



Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: